יום רביעי, 11 ביולי 2012

גוגל מרחיבה את משפחת Nexus, הכירו אותם אחד אחד.

בינואר 2010 גוגל חשפה לראשונה את מכשיר הדגל שלה - Nexus One, הראשון למשפחת Nexus. גוגל בחרה לעשות צעד שבלבל קצת את כולם מכיוון שגוגל אינה יצרנית חומרה. אין לחברה שום מוצר שהיא עצמה ייצרה במפעליה, כי אין לה כאלה, מאחר והיא חברת שירות ותוכן בלבד. אך בכל זאת היא החליטה לפנות ליצרנית המכשירים HTC, שהייתה הראשונה להציג לעולם מכשיר Android כבר ב-2008 ובעזרתה לייצר מכשיר סמארטפון על פי דרישותיה ותחת שמה. זו היא תחילתה של שושלת גדולה.

אז למה בעצם גוגל רוצה מכשיר משלה? אחרי הכל, Android זו מערכת הפעלה בקוד פתוח והיא זמינה לכל יצרנית חומרה (LG, Sony, Samsung,Motorola, HTC) ללא תשלום. ה-Nexus One היה מיועד להפיץ את מערכת ההפעלה במהירות רבה על ידי כך שהוא ימכר במחיר סביר ולא דרך החנויות או ספקיות סלולאר, כך בעצם הוא יהיה זמין לכל העולם. המטרה הייתה טובה, אך משהו בביצוע כשל. רבים מאמינים כי הסיבה לכישלון עומדת דווקא על מכירת המכשיר אך ורק באתר האינטרנט של גוגל וכי אנשים חששו לקנות מכשיר בלי לראות אותו על המדף. כיום, חשש זה הולך ונעלם וניתן לראות יותר ויותר אנשים רוכשים מוצרים באינטרנט. יכול להיות שגוגל הקדימה את זמנה בנושא זה?

לצפייה ביוטיוב - לחצו כאן.

ה-Nexus One התחיל מנהג נוסף מעבר למכירת מכשיר תחת שמה של גוגל, הוא הביא עימו גרסא חדשה - Froyo 2.2. באותו הזמן לא היה רמז על כוונתה של החברה ליצר מכשיר נוסף ומעבר לכך, היא הודיעה בצורה רשמית כי לא יהיה מכשיר Nexus 2. אך, הסתבר לכולנו כי היא שיקרה מסיבה לא מובנת וכעבור שנה נחשפנו ל-Galaxy S (בטח ניחשתם) שהגיע מכיוון חברת Samsung, כאשר הוא הביא עימו את גרסאת Gingerbrad 2.3. נראה כי גוגל הייתה מרוצה מהתוצאה והיא בחרה ב-Samsung לייצר גם את ה-Nexus השלישי - Galaxy Nexus שחשף לראשונה באוקטובר 2011 את גרסאת Ice Cream Sandwich 4.0


לצפייה ביוטיוב - לחצו כאן.

גוגל מבחינה כי הציפייה וההתלהבות גדולה מתמיד להשקתו של ה-Galaxy Nexus וכי Android נחשבת למערכת ההפעלה הנפוצה בעולם בקרב הסמארטפונים, היא בוחרת לשחזר צעד מן העבר - פתיחת חנות אינטרנט למכירת מכשירים. כיום ניתן למצוא ב-Goolge Play סרטים, מוזיקה, ספרים, מגזינים, אפליקציות ומכשירים. גוגל הגיעה למסקנה כי הגיע הזמן לנסות ולשחזר את מה שלא צלח בעבר וזאת בעקבות נתונים גבוהים על רכישת מוצרים דרך האינטרנט לעומת שנים עברו. בנוסף למשפחת ה-Nexus יש כבר שם בשוק המכשירים הסלולארים.


לצפייה ביוטיוב - לחצו כאן.

בסוף חודש שעבר, ערכה גוגל את כנס המפתחים - Google I/O 2012 ושם היא חשפה שני מכשירים חדשים אשר מצטרפים למשפחה, האחד טאבלט והשני סטרימר. הטבלאט אשר נקרא Nexus 7, נבנה על ידי חברת Asus שהוכיחה כי בעזרת שיתוף פעולה עם חברת Nvidia היא תוכל לייצר טאבלט חזק במחיר נמוך של 199 דולר או 249 דולר. כך גוגל מתכוונת לפרוץ לענף הטאבלטים בו היא חלשה מאוד ולנסות להלחם בכל מתחריה. לאחרונה התגלה על ידי האתר Techlnsights, אשר פירק את המכשיר לגורמים כי עלות הייצור היא 184 דולר למכשיר בודד, מה שאומר שגוגל מרוויחה  15 דולר על כל יחידה שהיא מוכרת. כנראה שהיא מעדיפה להרוויח מעט ולהפיץ את חנות ה-Google Play לכמה שיותר משתמשים ובעצם כך לעשות את הכסף הגדול. כמנהגה, בנוסף לצאת ה-Nexus 7 החברה חשפה את גרסאת Jelly Bean 4.1.


ה-Nexus 7 בעל מסך בגודל 7 אינץ' מסוג IPS LCD ברזולוציה גבוהה של 1280x800, מעבד Tegra 3 מרובע-ליבה במהירות 1.3Ghz ומאיץ גרפי בעל 12 ליבות של Geforce. נפח זכרון האחסון של המכשיר הוא 16GB או 8GB בלבד כאשר לא קיימת אפשרות להרחבת הזכרון, צעד שגוגל דוגלת בו במכשיריה האחרונים. לדעתי היא מכוונת לכך שכל התכנים שלנו יהיו בשרותי הענן שלה. בנוסף הוא בעל מצלמה קידמית בלבד למטרת שיחות וידאו, קישורית NFC, בלוטות', Wifi ו-GPS. ל-Nexus 7 חיבור טעינה והעברת מידע מסוג micro USB וסוללה בגודל מוזר של 4325 mAh שמספיקה על פי היצרן ל-9 שעות עבודה. כל זאת משקל נמוך של 350 גרם. 


לצפייה ביוטיוב - לחצו כאן.

הביקורות עד כה מהללות אך במקביל מציינות מספר נקודות בכל הקשור ל-Nexus 7. קודם כל, הטענה הגדולה ביותר היא כי המחסור בהרחבת זכרון מורגש, אך אני חושב שזה תלוי בבן אדם עצמו. בנוסף מציינים המבקרים כי המסך שלו מרהיב אך לא הכי מרהיב שיש. כמו כן, ישנם מספר תלונות ברשת על צריבת תמונה על המסך אך נראה כי באחד מהעדכונים העתידים בעיה זו תפתר. בסופו של דבר, אם תוכלו לקנות מוצר עוצמתי ב-199 דולר או ב-350 דולר, אני משער שתלכו על הזול מביניהם וזאת הכוונה של גוגל. למכור בזול מכשיר חזק וכך לכבוש את השוק.


ה-Nexus הנוסף במשפחה הוא ה-Nexus Q. אני חייב לציין שזה המוצר הכי
מטריקסי שראיתי. עוד רגע זה ינסה לפרוץ לנבוכדנצר של מורפיוס. ה-Nexus Q מיועדת להזרמת מדיה משירותי הענן של גוגל לטלוויזיה שלכם. ברגע שהמכשיר מחובר למערכת המדיה (טלוויזיה, רמקולים וכו') ולרשת הביתית שלכם, תוכלו לשלוט בהזרמת המדיה בעזרת המכשיר הסלולארי. מה שאומר שברגע שתכנסו הביתה, תפעילו את נגן המוזיקה במכשיר ותקבוע על השמעת מוזיקה בסלון, ה-Nexus Q ינעים את אוזניכם. הגימיק והכותרת שנישאים מעל ה-Nexus Q הן Social Streaming (הזרמת מדיה חברתית). גוגל הציגה את יכולות המכשיר ואחת מהן היא שליטה מכמה מכשירים שונים וכמה חשבונות משתמש שונים. הכוונה הייתה כי ברגע שתגיעו לבית חברכם ותרצו להשמיע לו שיר מספריית המוזיקה שלכם, תוכלו לעשות זאת ב-2 לחיצות בודדות ללא כל חיבור כבלים או סנכרונים מיותרים. ראיתם סרט בסמארטפון דרך שירות הסרטים של גוגל, כאשר תגיעו הביתה תוכלו להציג את הסרט על מסך הטלוויזיה תוך מספר שניות והכל מאותה נקודה בה הפסקתם לצפות בסרט במכשיר הנייד.


לצפייה ביוטיוב - לחצו כאן.

אין ספק כי ה-Nexus Q מרשים בעיצובו ובתכונותיו. במיוחד בעזרת שבב ה-NFC שבעזרתו תוכלו לקרב את הסמארטפון ולנגן תוכן ישירות מהענן. כמו שציינתי קודם, גוגל מכוונת לשירות הענן שלה יותר מתמיד. היא מרחיבה את תכניה ב-Goolge Play ובמקביל מוכרת מוצרים בעלי נפח אחסון נמוך עם הדגשת הזרמת מדיה משרות הענן. הכרזה זו, היא סימן הגדול ביותר לכך.

ה-Nexus Q מכיל בתוכו מעבד כפול-ליבה מסוג OMPA4460 של חברת Texas Instrument, מאיץ גרפי PowerVR SGX540, נפח זכרון אחסון של 16GB, זכרון ראם  1GB, קישוריות NFC, Wifi ובלוטות'. בנוסף הוא בעל חיבור HDMI, חיבור רשת RJ45, חיבור סאונד אופטי S/PDIF ו-RCA. כל זאת במשקל גבוה יחסית של 935 גרם.


הבעיה היחידה ב-Nexus Q היא, שהוא לא יודע להמציג על מסך הטלוויזיה ממשק Android רגיל והוא יודע לבצע רק הזרמת מדיה. כמו כן, איננו יכולים להיכנס לתוכן המכשיר בצורה רגילה או להתקין עליו אפליקציות מה-Goolge Play. רבים מהמבקרים טוענים כי הוא מכשיר מיותר, במיוחד כאשר מחירו עומד על 299 דולר. מה אתם חושבים על זה? תרכשו אחד לעצמכם? או שתמתינו לדור הבא?

2 תגובות: