יום חמישי, 17 בנובמבר 2011

בואו להכיר את ה-Galaxy Nexus ואת Android 4.0 מקרוב.

בזמן השקת ה-Galaxy Nexus הייתי בחו"ל (ארה"ב) ולכן לא הזדמן לי לכתוב על החשיפה של גוגל וסמסונג. אנסה לסכם את כל הפרטים החשובים לגבי דור ההמשך של ה-Nexus. למי שלא בקיא בפרטים, סדרת Nexus של גוגל זו סדרה אשר יוצרת רף חדש בעולם האנדרואיד, אם זה בחומרת המכשיר (Nexus One), מערכת ההפעלה החדשה (Nexus S) או בשתיהן יחד(Galaxy Nexus).

קודם כל אתחיל במפרט המרשים של ה-Galaxy Nexus. מסך ה-GN מגדיר מימדים חדשים בשוק הסלולאר, כאשר הוא שומר על מימדים פיזיים הדומים ל-Galaxy S2, אך מגדיל את המסך ל-4.65 אינצ'. גודל זה מתאפשר בעקבות ביטול המקשים הפיזיים הנפוצים באנדרואיד. ככל שהמסך גדל כך גם הרזולוציה. אנו נחשפים לראשונה לרזולוציית 720x1280 ומסך מסוג Super AMOLED HD, המיוצר על ידי סמסונג, אשר כבשה את שוק מסכי הסלולאר.

המכשיר מגיע עם מעבד כפול ליבה במהירות 1.2Ghz מסוג TI OMAP 4460 עם מאיץ גרפי PowerVR SGX 540. ה-PowerVR SGX 540 לא נחשב למאיץ הגרפי המהיר או החדש ביותר בשוק אך הוא הותאם למערכת ההפעלה החדשה אנדרואיד 4.0, על מנת לתת ביצועים גבוהים במיוחד. בנוסף ה-NG בעל 1GB זכרון ראם ו-16GB\32GB נפח איחסון. מעבר לנפח הפנימי שבמכשיר לא נמצא כאן את חריץ ההרחבה מסוג microSD שכולנו אוהבים. זהו צעד חריג מבחינת גוגל אשר הרגילה אותנו לקבל חריץ הרחבה בכל מכשיר אנדרואיד. תמיד היה ניתן לומר שזו עוד אחת מהמעלות של מכשירי האנדרואיד על המתחרים ולכן אני חושב שזהו חיסרון גדול מאוד, במיוחד למפתחי ה-Romים השונים ולנו המשתמשים הכבדים. ניסיתי בעצמי לחקור קצת את הנושא אך עדיין אין בפי תשובה מספקת, אתם מוזמנים לכתוב בתגובות מה דעתכם בנושא.

מצלמת המכשיר בעלת 5 מגה-פיקסל בלבד, מסיבה שאינה ברורה. אחרי הכל רוזלוציה זו נחשבת לקטנה יחסית למתחרים. גוגל טוענת כי רזולוציה הינה פונקציה של גודל בלבד ואיכות המצלמה נמדדת בנתונים אחרים וכי רוב הציבור אינו מדפיס תמונות ואם כן, אז לא לגדלים אשר רזולוציית 5 מגה-פיקסל תפגע באיכות התמונה. היא מציינת כי נעשה שיפור בחיישני המצלמה על מנת לאפשר איכות תמונה גבוהה במיוחד ווידאו עם יכולת 1080p עם 30 פריימים לשניה. כמו שאנו יודעים כל מכשיר סלולארי חזק מגיע עם צילום באיכות Full HD ולכן גוגל משחררת סרטון המוכיח את טענותיה. כמו כן, קיימת גם מצלמה קידמית באיכות 1.3 מגה-פיקסל לשיחות וידאו ופתיחת המכשיר.

לצפייה ביוטיוב - לחצו כאן.

מבחינת חיבורים וקישוריות ניתן למצוא כן את הטוב ביותר. בלוטות' 3.0, Wifi בכל התקנים, Wifi Hotspot, DLNA, GPS, NFC וחיישנים מסוג Accelerometer, Gyroscope, Compass, Barometer. זו הפעם הראשונה שאנו נתקלים בברומטר (Barometer) במכשיר סלולארי. לא ארחיב עליו, רק אציין שהוא מוכר לכולנו מתחום מזג האויר ושהוא אמור לגרום לזיהוי מיקום מדויק יותר. ה-GN שוקל 135 גרם. הוא לא נחשב לקל ביותר (Galaxy S2) אך גם לא לכבד מידי. משקלו מדויק בהתאם לגודל המסך ולדקות המכשיר אשר מגיעה ל-8.94 מ"מ. הוא מגיע בתדרים המתאימים לכל הרשתות, סלקום, אורנג' ופלאפון.

Android 4.0 - כמו בכל מכשיר Nexus, גוגל חושפת את הגרסא הבאה של מערכת ההפעלה אנדרואיד. הפעם אנו נחשפים לגרסא 4.0 (Ice Cream Sandwich) אשר משלבת בין 2.3 (Gingerbread) של המכשירים סלולארים ול-3.2 (Honeycomb) הרצה על הטאבלטים, ולכן השינוי הוויזואלי הוא הגדול ביותר. בגרסא זו הכפתורים הפיזיים אשר על המכשיר הוחלפו בכפתורי מגע הנמצאים על המסך עצמו. בדומה לטאבלטים, יהיו לנו שלושה כפתורי מגע, חזרה, בית וריבוי משימות והם יעלמו או ישנו כיוון בהתאם לאפליקציה בה נשתמש. לדוגמה: בזמן צפייה בסרטון, כפתורי המגע יעלמו והמסך ינוצל במלואו.

השינויים הבולטים ביותר נמצאים בתפריטי היישומיים/ווידג'טים, אנשי הקשר, הגדרות המכשיר והאינטגרציה לאפליקציות נוספות. ניתן לראות שחלקם נלקחו ישירות מגרסא 3.2 וחלקם מ-2.3. אפשר לומר בוודאות כי התבצעה מחשבה עמוקה מאוד במראה החדש של אנדרואיד. הרצון להפוך אותה למערכת ידידותית יותר למשתמש ביחד עם מראה מרענן.

Beam - גוגל שינתה ושיפרה גם את האפליקציות האישיות שלה המגיעות עם המערכת כמו ג'ימייל וגוגל+ אך גם הוסיפה אפליקציות ואפשרויות חדשות כמו Beam .Beam מאפשרת דרך נוספת להעברת נתונים (תמונות, אפליקציות, דפי אינטרנט) בין מכשירי אנדרואיד. באמצעות קירוב שני מכשירים בעלי שבב NFC
לצפייה ביוטיוב - לחצו כאן.

Face Unlock - ישנה דרך חדשה לפתיחת נעילת המכשיר. עד כה היינו רגילים לפתוח את המכשיר בעזרת קוד אישי הבנוי מ"צורה" אשר יצרנו לבד, אך בגרסא 4.0 יהיה ניתן לעשות זאת באמצעות זיהוי פני בעל המכשיר. ברגע שנדליק את מסך המכשיר המצלמה הקדמית תזהה את פנינו ותוך שניה בודדת תיפתח את המכשיר. אם המכשיר לא יזהה אותנו, נאלץ להכניס קוד בצורה הישנה והטובה לא פחות. גוגל הבטיחה שלא ניתן לרמות את המערכת עם תמונות מודפסות של פני הבעלים אך כמו כל טכנולוגיית אבטחה, גם את זו כבר הצליחו "לפרוץ". מסקרן אותי לדעת אם גוגל תנצל עוד שרות שימושי וחינמי שלה למטרות נסתרות. יכול להיות שפתיחת המכשיר בזיהוי פנים היא עוד דרך לשמירת מידע על המשתמשים השונים?

Panorama - כאשר תכנסו לאפליקציית המצלמה, תחשפו למצב חדש מעבר לצילום וידאו ותמונות - הנקרא פנורמה. מצב צילום זה יאפשר לכם לצלם תמונות פנורמה כמו שאף אפליקציה או מכשיר לא עשה קודם לכן. כל שעליכם לעשות הוא לבחור במצב פנורמה ולגרור את המכשיר לכיוון האופק אותו תרצו לצלם, המכשיר ידע לדגום את הנתונים ולאחד אותם לתמונה אחת ארוכה. תוספת נוספת - אפקטים ויזואליים בזמן אמת במצב צילום תמונות. תוכלו לבחור אפקט ולראות איך הוא משפיע על התמונה עוד לפני שלחצתם על כפתור הצילום.

Data Usage - עד היום על מנת לעקוב אחר כמות הגלישה הסלולארית שלנו, היינו צרכים להוריד אפליקציה חיצונית מהאנדרואיד מרקט. מגרסא 4.0 והלאה, התוכנה כבר מובנת במערכת. תוכלו לעקוב אחר אותן אפליקציות המנצלות את חבילת הגלישה שלכם ולבחור לאיזו אפליקציה לשלול את הגישה לאינטרנט ואיזו לאפשר רק במצב Wifi. בנוסף יהיה ניתן לקבוע נתונים על פי חבילת הגלישה שלכם ולגרום למכשיר להתריע לכם ברגע שאתם מגיעים לסופה של החבילה.

Notification Bar - שורת ההתראות המפורסמת מקבלת שדרוג. כעת תיהיה לנו גישה אליה גם בלי לפתוח את נעילת המכשיר, כך שנוכל לקפוץ ישירות לכל אפליקציה שממנה קיבלנו התראה. בנוסף, ניתן יהיה לגרור את האצבע שמאלה או ימינה על מנת לבטל התראה בודדת במקום לנקות את כולן יחד.

 Quick Responses\Unlock - מסך הנעילה החדש מאפשר מספר מצבים חדשים מעבר לפתיחתו באמצעות זיהוי הפנים. מעכשיו ניתן יהיה לגשת למצלמה באופן ישיר מבלי לפתוח את המכשיר ולהיכנס לאפליקציית המצלמה. כמו כן, במצב קבלת שיחה נוכל לבחור בין לענות, לסנן או לסנן עם שליחת הודעת טקסט אשר נכתבה מראש. מה שימנע מאיתנו לקבל תלונות וכאבי ראש מצד המתקשרים. אני חושב שזו היא נקודת ציון מאוד חשובה בחיי אנדרואיד. מעבר לפתיחות המערכת וכמות סוגי המכשירים המגיעים איתה. בגרסא זו רואים בגרות, בשלות או איך שתרצו לקרוא לזה. דבר שהיה חסר באנדרואיד. גוגל עשו פה עבודה מעולה שתגרום לסדר בכל הבלאגן שהיה באנדרואיד בשנים האחרונות. אנדרואיד קיימת 4 שנים, סיבה נוספת לגרסא מספר 4, והיא מתקדמת בצעדים ענקיים. ניתן לראות זאת בכל עדכון גרסא שיוצאת.


סרטון הכרות של אנדרואיד 4.0.
לצפייה ביוטיוב - לחצו כאן.

סרטון ההכרזה של ה-Galaxy Nexus על ידי גוגל וסמסונג.
לצפייה ביוטיוב - לחצו כאן.

הארוע השנתי של הצבת פסל של הגרסא החדשה של אנדרואיד.
לצפייה ביוטיוב - לחצו כאן.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה