יום חמישי, 7 ביוני 2012

אז למה בעצם גוגל רוצה טאבלט משלה? (תמונות חדשות)

לפני מספר חודשים הכריז מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, על כך כי גוגל מתכוונת להכריז על טאבלט שיהפוך להיות הטאבלט הראשון בסדרת ה-Nexus. סדרת ה-Nexus הינה הסדרה הרשמית של החברה. כל שנה בסביבות חודשי אוקטובר-דצמבר מתקיימת השקת ה-Nexus, אשר מציינת את הרף של גוגל לאותה שנה מבחינת טכנולוגיה, הן בחומרה והן בתוכנה. גוגל הינה חברת תוכנה ולכן היא בוחרת חברת חומרה שתייצר לה את המכשיר. את ה-Nexus הראשון יצרה חברת htc, את השני והשלישי יצרה סמסונג. הפעם השמועות מדווחות על חברת Asus.

אחת הסיבות הגדולות לכניסתה של החברה לשוק הטאבלטים היא חברת Amazon. אתם בטח שואלים את עצמכם - מה הקשר ל-Amazon? היא מוכרת טאבלטים בכלל? לחברה ישנה חנות הספרים הגדולה בעולם וכבר מספר שנים היא מייצרת את קורא ספרים שלה אשר נקרא Kindle. לפני כשנה החברה הכריזה על ה-Kindle Fire ששבר שיאי מכירה והפך במהרה להיות הטאבלט הנמכר ביותר. כרגע Amazon מחזיקה בנתח שוק הגדול ביותר בטאבלטי האנדרואיד בעולם. אז איך זה קרה? איך חברת סמסונג, מוטורולה או Asus הן לא המובילות במכירות? התשובה הפשוטה היא - מחיר! ה-Kindle Fire נמכר ב-200 דולר בלבד. אין טאבלט המריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד היום, (חוץ מהסינים) שנמכר במחיר כל כך נמוך.

ברגעים אלו צריכה להגיע שאלה נוספת, איפה הקאץ'? מה איכפת לגוגל מהתחרות היפה שנעשית בזכותה? מה איכפת לגוגל איזו חברה תוביל במחירות מוצרים שמריצים את מערכת ההפעלה שלה? בניחוש מהיר וצודק - כסף! ה-Kindle Fire מבוסס מערכת הפעלה אנדרואיד אבל הוא לא מגיע עם ה-Google Play Store הוא מגיע עם ה-Amazon Market. משמע, גוגל מפסידה כסף והרבה. גוגל מעוניינת למנוע את ה"זוועה" שעושים לה והיא מתכוונת לעשות זאת על ידי יצור טאבלט מתחרה.

ה-Kindle Fire מגיע עם נתונים סבירים יחסית לשוק - מעבד כפול ליבה במהירות 1GHz מסוג OMPA, זכרון פנימי 8GB WIFI וזהו בגדול. בסופו של דבר המטרה העיקרית שלו היא קריאת ספרים ולא יותר מזה. גוגל מכוונת גבוה יותר. על פי השמועות והתמונות הבאות. היא פנתה לחברת Asus שנחשבת ליצרנית חומרה מהטובות בעולם ובמיוחד בתחום הטאלבטים, כאשר הם עובדים במקביל עם יצרנית השבבים Nvidia על מנת לייצר לה את הדבר הטוב הבא. כמו שאמרתי, על פי השמועות  ה-Nexus 7 יגיע עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', מעבד מרובע-ליבות מסוג Tegra 3 ועם זכרון ראם של 1GB. כמו כן, מערכת ההפעלה תיהיה כנראה 4.1 או 5.0, כך או כך משערים שהיא תקרא Jelly Bean. העיניין הגדול בכל הסיפור הזה, כמו שהזכרתי קודם הוא המחיר. חברת Nvidia הצליחה לייצר מעבדי ארבע ליבות אשר מסוגלים לתת ביצועים גבוהים במיוחד אך במחיר עלות נמוך. מה שאומר שה-Nexus 7 מכוון למחיר ה-150-250 דולר. כן כן מחיר ריצפה! אם כל זה באמת יצא לפועל, נראה כי גוגל תשבור את השוק יותר ממה ששברו אותו עד היום. אני מאמין כי התחרות הגדולה ביותר הולכת להיות דווקא לחברת אפל. אני יכול להמשיך לכתוב ולספר לכם עוד הרבה אבל אני חושב שהבנתם את העיניין. רוצים לקנות טאבלט בקרוב? תמתינו עם זה. הכרזה צפוייה לקרות בסוף החודש בכנס ה-I/O של גוגל וההשקה כנראה מכוונת לקיץ הקרוב.

מהתמונות החדשות שהודלפו, נראה כי הטאבלט קיבל מראה של מכשיר סלולארי גדול כאשר הדבר הבולט ביותר הוא מקיום המצלמה המוזר. אישית אני לא חושב שהתמונות אמיתיות אבל נחכה ונראה.



מקור התמונות: PhoneArena

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה