יום שלישי, 30 באוקטובר 2012

הכירו את Jelly Bean 4.2 - שדרוג קטן אך חיוני ביותר.

מעבר למכשירים החדשים בסדרת ה-Nexus של גוגל, אנו נחשפים לגרסאת אנדרואיד חדשה - Jelly Bean 4.2. כצפוי, מאחר והשיפורים אינם גדולים אך כן חיוניים, שם גרסאת מערכת ההפעלה נשאר זהה לקודמה. גוגל לא מצאה לנכון ובצדק להכריז על גרסא 5 או לחשוף שם חדש ונפרד לגרסא זו.

אני אתחיל בכך שאציין כי גרסא זו זמינה כרגע אך ורק לסדרת ה-Nexus. המכשירים של היצרניות השונות יקבלו עדכון בהתאם לבחירתן. אני משער כי מכשירים אשר זכו בעדכון לגרסא 4.1 יזכו גם לגרסא 4.2 וזאת מאחר והשינויים הם ברמת שיפור חווית המשתמש ולא מעבר.

מצלמה Photo Sphere.
אני אתחיל בשדרוג הלא צפוי והמעניין ביותר לדעתי. בגרסא ICS 4.0 גוגל הציגה את הצילום הפנורמי המרהיב, בו כל מה שאנו צרכים לעשות הוא להזיז את המצלמה מצד אחד לשני ולחכות שהמכשיר יערוך את תמונת הפנורמה. ברגע שקניתי את ה-Galaxy Nexus רצתי לצלם אין סוף תמונות פנורמה. בחצר הבית, בים, בארוחה משפחתית ואפילו בשירותים :), רמת תמונות הפנורמה הייתה גבוהה מאוד. אין מנוס מהשוואה - לאחרונה, חברת אפל, הציגה את שיטת הפנורמה של האיפון 5, אשר זהה לחלוטין ל-Galaxy Nexus וכולם התרשמו והתלהבו ממנה. מה לעשות, רוב הציבור יודע מה זה אייפון ולא יודע מה זה Nexus וכנראה שמישהו בגוגל לא היה מרוצה מהעניין. החברה החליטה לקחת את הצילום הפנורמי צעד אחד קדימה. מכירים את Google Street View? עכשיו אתם יכולים לעשות זאת בעצמכם.



השיטה החדשה של צילום פנורמי תאפשר לכם לצלם מעיין כדור של 360 מעלות בדיוק כמו ב-Street View. לאחר סיום הצילום, תוכלו לגלול ולהסתובב בתוך התמונה הגדולה, לשתף אותה עם חברים ואף להציע אותה לגוגל על מנת שישתמשו בה ב-Street View. פעם נוספת שהחברה גורמת לנו לעשות משהו בשבילה בלי שכמעט נשים לב.


לצפייה ביוטיוב - לחצו כאן.

דבר נוסף וחדש באפליקציית המצלמה, הוא הסרת סרגל השליטה. למה הכוונה? סרגל השליטה נעלם וכעת על מנת לבחור את המעבר בין מצבי הפלאש, אפקטים ועוד אנו נניח את אחת האצבעות על מסך המגע ונקבל עיגול שמסביבו כל מצבי השליטה. אישית אני חושב שזה גאוני, זה נראה לי הרבה יותר נוח מהממשק הקיים.


ריבוי משתמשים.
באופן רשמי, גוגל הופכת להיות החברה הראשונה שמאפשרת ריבוי משתמשים בפלטפורמת המובייל. כולנו מכירים את ריבוי המשתמשים במחשב הבייתי בזכות מערכת ההפעלה ווינדוס של חברת מיקרוסופט. בעזרת ריבוי משתמשים, תוכלו לעצב ולסדר את הטאבלט שלכם בהתאם לרצונות אישיים וללא צורך בהתחשבות במשתמשים הנוספים בבית או בעבודה. לי בבית יש טאבלט ועיצבתי אותו בצורה כזאת שכל עמוד שייך למישהו אחר מהמשתמשים, עכשיו אוכל להפסיק להתחשב ולהיות עצמאי באמת! ריבוי המשתמשים לא רק יאפשר לכם לבחור רקע, ווידג'טים וסידור אייקונים של אפליקציות אלא הוא יראה אצל כל אחד מהמשתמשים את האפליקציות שנמצאות על חשבונו. כך לכל אחד תיהיה עצמאות מלאה ולא יהיה מצב של ערבוב חשבונות.


שומר מסך - Daydream
את האמת, אין לי הרבה מה להוסיף פה. פונקציה זו עושה מה שאתם חושבים - שומר מסך. כעת תוכלו לבחור אם להשתמש בשומר מסך או להפעילו במצבים מסוימים כמו בזמן טעינה, חיבור לתחנת עגינה ועוד. כמו כן, תוכלו לבחור לראות בשומר המסך תמונות הלקוחות מאלבום המצלמה, קטעי ווידאו או עדכוני חדשות RSS. גימיק נחמד אבל לא יותר מזה.


ווידג'טים על מסך הנעילה.
הווידג'טים קיימים באנדרואיד מיומה הראשון. האפשרות להצבת ווידג'טים על מסכי הבית זו אחת הפונקציות שמבודדות את אנדרואיד משאר מערכת ההפעלה בפלטפורמת המובייל. מגרסא 4.2 תכולו להציב ווידג'טים לא רק במסכי הבית אלא גם במסך הנעילה. כך תוכלו לגשת במהירות למידע הרצוי. בגרסא 4.0 גוגל הפכה את שורת ההתראות לזמינה ללא פתיחת מסך הנעילה ועכשיו היא הופכת את הווידג'טים לזמינים. מה הדבר הבא? אפליקציות זמינות בלי מסך נעילה? אולי פשוט נוותר עליו? אני בטוח שאני אשתמש בזה אבל זה עדיין נשמע לי קצת מגוחך.


בקרי שליטה משורת ההתראות.
מעניין מאוד למה זה לקח כל כך הרבה זמן. כבר מספר שנים שיצרניות כמו: Samsung, HTC ועוד מאפשרות את קרי שליטה משורת ההתראות ללא צורך בווידג'ט או בכניסה מתוכננת להגדרות המכשיר. סוף סוף גוגל החליטה שגם היא יכולה. ברגע שתורידו את שורת ההתראות תגלו אייקון קטן בצידו הימיני העליון של המסך, כשתלחצו עליו יופיע בפניכם חלון ובו בקרי השליטה על ה-GPS, WIFI, בלוטות', 3G, מצב טיסה, בהירות מסך ועוד. שיטה נוספת היא גלילה של שורת ההתראות על ידי 2 אצבעות. על זה נאמר - עדיף מאוחר מאף פעם.


מקלדת חכמה.
מישהו ביקש Swype ולא קיבל? בגרסאות האחרונות גוגל מוסיפה פונקציות למערכת ההפעלה אשר מתמודדות מול אפליקציות טובות וחזקות ב-Google Play. אני מבין את הכוונה לתחזק, לעדכן וכו' אבל לפעמים זה פשוט פוגע במתכנתים ובחברות. הפעם גוגל מציעה כתיבה באמצעות גרירה של האצבעות על מקשי האותיות. המקלדת תזהה את כוונתכם ותבחר את המילה המתאימה. ובגוגל כמו תמיד, גם זו מערכת שלומדת ולכן נסו אותה ולאט לאט תגלו שהיא משתפרת.



עדכון ל-Google Now.
לשדרוג הזה אני מחכה יותר מכל. כיום אני משתמש רבות ב-Google Now, לפחות כמה שניתן לי, מאחר ואנו גרים בישראל. מגרסא 4.2 ניתן יהיה לקבל מידע נוסף לגבי הופעות, סרטים ואירועים שונים הקרובים למקום המצאותכם. בנוסף, Google Now יזהה דוא"ל אשר התקבל ממלונות, מסעדות, חברות תעופה וכו' ויעדכן אותו על ידי כרטיסיות בכל הקשור לפעילות זו. אין ספק כי מעכשיו החדירה לחיינו גבוהה יותר, אך מה זה משנה באמת שהדוא"ל שלכם הוא גם ככה של גוגל. בנוסף לכרטיסיות, ניתן יהיה לפתוח יותר אפליקציות ולבצע יותר פעולות במכשיר בעזרת ה-Google Now.


הרחבת התראות מהירה.
בגרסא 4.1 גוגל הציגה בפנינו את הרחבת ההתראות בעזרת שתי אצבעות. אין אפליקציות רבות שעושות שימוש בשיטה זו וחבל שכך מכיוון שהיא מאוד שימושית. למי שלא מכיר - ברגע שמקבלים מספר דוא"לים, ניתן לכווץ ולהרחיב את ההתראה על דוא"ל חדש ובכך לראות מידע נוסף ורלוונטי. עם גרסא 4.2 ניתן לבצע פעולה זו בעזרת אצבע אחת ועל מספר התראות יחדיו.

העברת מידע מהמכשיר הנייד לטוויזיה.
מעכשיו יהיה ניתן להעביר בעזרת Wifi תמונות, ווידאו ואת כל ממשק המשתמש מהכשיר הנייד אל הטלויזיה וזאת בתנאי שלטלוויזיה ישנו חיבור Wifi או מחבר Wifi חיצוני.


שיפור נגישות.
אחד החסרונות של מערכת ההפעלה אנדרואיד זו הנגישות למוגבליות. נכון, יש למכשירי האנדרואיד אפשרות לחיווי קולי, הגדלה של פונטים ועוד. אבל כל אלו לא באמת עוזרים לאנשים קשיי ראיה או שמיעה. יש צורך בשיפור וגוגל מבצעת זאת. מגרסא 4.2 ניתן להגדיל את כל המסך בדומה ל-iOS, על ידי לחציה משולשת. במצב זה ניתן לנוע לכל חלק במסך ובכך לראות את כל מערכת ההפעלה מוגדלת.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה